tiistai 9. maaliskuuta 2010

6. Teema - Markkinointiviestintä

Markkinointiviestintä. Taidan jättää sen Verkkokauppa.comin ja Anttilan pois tästä häiritsemästä ja keskittyä pelkästään kännykkään itseensä ja siihen mitä siihen liittyy.

Kännyköitä löytyy lehti-ilmoituksista ja monenkin myyjän toimesta. Myös netistä ja ulkoa löytyy aina silloin tällöin. Tällöin yleensä mainostetaan juuri jotain tiettyä merkkiä/mallia, ei useampaa kerralla (paitsi mainoslehtisissä).
Puhelinten myynti tapahtuu oikeastaan kokonaan myymälämyyntinä. Joko fyysisesti paikanpäällä tai verkon kautta tilaamalla. Puhelinmyynti ei puhelinkaupassa toimi, sillä kuka nyt ostaisi kännykkää näkemättä sitä ensin ja vertaamalla rauhassa muihin malleihin. Myöskään ovilla ei käyskentele kulkukauppiaita kauppaamassa puhelimia (tai saattaa sellaisia olla joillain pimeillä markkinoilla, mutta eivätpä ne tähän liity).

Kännyköitä näkee aiha usein palkintoina ties missä kilpailuissa. Tällaisia kilpailuja saattaa järjestää lähes mikä yritys tahansa. Yleensä voittaja valitaan arvalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti