tiistai 9. maaliskuuta 2010

4. Teema - Segmentonti

Tällä kertaa vuorossa siis segmentointi ja esimerkkituotteena on DVD ja kauppana Anttila.
Olen kulutusasiakas, satunnainen asiakas ja medium user. Puretaanpa hieman. En ole yrittäjä, joten olen kuluttaja. Satunnainen asiakas olen, koska en ravaa ostamassa dvd:tä joka päivä tai edes joka kuukausi. Kutenkin aina silloin tällöin kiertelen alennusmyyntikasat, "alelaarit", läpi ja teen heräteostoksia. Saatan kerralla ostaa useammankin, jos sattuu löytymään helmiä.

Dvdissä on laaja skaala, ja niitä riittää vähän joka lähtöön. Ostajia ei voi luokitella tyyliin pitää dvdistä ja ei pidä. Käsittelen tässä nyt nimen omaan itseäni kiinnostavia dvditä, japanilaisia animaatioita. Nämä on suunnattu nuorille, animaatioista ja/tai Japanista kiinnostuneille. Japanilaiselle animaatiolle, animelle, löytyy Anttilasta ihan oma hyllynsä. Näitä ei hirveästi mainosteta Anttilan puolesta. Joskus kuitenkin näkyy mainoslehtissä.
Ihan aikojen alussa anime oli muun animaation (=lastenelokuvien) joukossa. Uskoisin, että erottamalla anime omaksi osastokseen, Anttila halusi nimen omaan kohdentaa elokuvat oikeille katsojille.

Alla vielä kuva asemoinnista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti