Eli taas joutuu käsittelemään kännykkää. Noh, mikäpä siinä. Uutta en muuten saanut vieläkään ostettua, vaikka vanha tuossa on ollut enemmän tai vähemmän hajalla jo muutaman kuukauden. Kertooko jotain ostokäyttäytymisestä?
Enivei, siis kolmikerromalli. Koostuu Ydintuotteesta, Avustavista osista ja Mielikuvasta.
Ydintuote on matkapuhelin, kännykkä, kapula, luuri...
Avustavat tekijät ovat merkki (EI enää Nokiaa, ainakaan tänne, kiitos), OMINAISUUDET erittäin tärkeitä. Pitää pystyä perustoimintojen lisäksi käyttämään laskinta ja monipuolista kalenteria ja muistikirjaa. Muita ominaisuuksia ovat mm. internet, gps, messenger jne. kuka sitten haluaa ja kuka ei. Muotoilu toki on myös tärkeä, ei sitä ihan mitä tahansa tiiliskiveä halua, mutta ei myöskään sitä kaikkein pienintä, minkä näppäimiä ei pysty edes näppäilemään kunnolla.
Mielikuva muodostuu yleensä valmistajan kuvauksesta ja kuulluista käyttäjäkokemuksista. Arvostelu saattaa myös löytyä jostain. Mainoslehtiset harvemmin vakuuttavat puhelimen mielikuvaan. Saatavuudesta sen verran, että joitain malleja ei sitten meinaa löytää millään, ja yleensä juuri jokin tietty väri (jonka itse haluaisi) puuttuu.
Kun puhutaan kännykän elinkaaresta, voi sen sanoa olevan tällä hetkellä kasvuvaiheessa. Kännyköiden kehitys on ollut viimeisen parin kymmenen vuoden aikana huimaa ja eivät ne enää ole mitään pelkkiä puhelimia, vaan lähemmäs minitietokoneita. Tämän huomioon ottaen voisi toisin jo vihjailla, että kännykkä alkaisi olla tiensä päässä sellaisena kuin se perinteisesti tunnetaan ja tilalle olisi astumassa uusi kännykkä-minimikro-gps -laite.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti